وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
جمعه ٠٣ آذر ١٣٩٦  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > ويژگي‌هاي يك رژيم اصولي
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 پیام های سلامتی
  ويژگي‌هاي يك رژيم اصولي

·         رژيم غذايي اصولي بايد تحت نظر متخصص تغذيه گرفته شود.

·         اين رژيم بايد حاوي تمام گروه‌هاي غذايي، حتي چربي‌ها و كربوهيدرات‌ها هم باشد تا سلامتي ما به خطر نيفتد.

·         در رژيم‌هاي اصولي، هيچ كدام از 3وعده اصلي و 2 ميان‌ وعده غذايي حذف نمي‌شوند.

·          اگر مي‌خواهيد ولع خوردن­تان را در طول رژيم لاغري كنترل كنيد و سمت تنقلات چرب و شور نرويد.

·          صيفي‌های كم‌كالري مانند خيار، هويج و گوجه ‌فرنگي كه فيبر فراواني دارند و حجم معده را پر مي‌كنند مصرف كنيد. به اين ترتيب، هم احساس سيري مي‌كنيد، هم كالري مازاد به بدن­تان نمي‌رسانيد و هم ويتامين‌ها و املاح فراواني دريافت خواهيد كرد.

·         در طول رژيم‌هاي لاغری از لبنيات كم‌چرب يا حتي بدون چربي كمك بگيريد.

·         براي اينكه روند كاهش وزن­تان به خوبي پيش برود، به جاي غلات بر پايه آرد سفيد از غلات سبوس‌دار مانند برنج و ماكاروني قهوه‌اي يا نان سنگك استفاده كنيد.

·         هرچند كه لزومي به حذف كامل قند و شكر وجود ندارد اما شما مي‌توانيد اين خوراكي‌هاي پركالري را در حجم برابر، با توت خشك يا كشمش جايگزين كنيد.

·         براي كاهش وزن مناسب و مطلوب، شما بايد روزانه 30 دقيقه ورزش با شدت متوسط در كنار رژيم غذايي‌تان داشته باشيد.306

 

-دفتر بهبود تغذیه جامعه

 
 شنبه ٢٦ مهر ١٣٩٣- ٠٩:٠٥ / شماره خبر: ١١٤٦٢٨
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج