وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
دوشنبه ٠٣ مهر ١٣٩٦  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > توصیه هایی برای داشتن سلامت روان
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 پیام های سلامتی
  توصیه هایی برای داشتن سلامت روان

کارشناسان بهداشت روانی، برای داشتن سلامت روان، اصول زیر راتوصیه می کنند:

1- خودشناسی: سعی کنید استعدادها و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

2- مراقبت: استعدادها و نقاط قوت خود را توسعه دهید. در مقابل رفتارها و خواسته های نامطلوب، خود را کنترل کنید.

3- روابط اجتماعی سالم: به شخصیت دیگران احترام بگذارید و در عین حال، آنچه را صحیح نمی دانید، نپذیرید و استقلال رأی داشته باشید.

4- تنوع در فعالیت: ضمن اینکه یک فعالیت اصلی دارید، سایر جنبه های شخصیت خود را با فعالیتهای دیگر پرورش دهید.

5- تغییر نگرش: اگر با مراجعه به ذهن خود ، افکار مثبت را جانشین افکار منفی کنید، تنفر و بدبینی شما کمتر می شود و احساس بهتری پیدا می کنید.

6- توجه به به توانایی ها و رشد آن: در هر شرایطی از ضعف و نقص که باشید دارای نقاط قوتی هستید که می توانید با شناخت و پرورش آنها به پیشرفت و موفقیت دست یابید.

7- تشویق نمودن خود: به صفات و عملکردها و تلاش­های مثبت خود توجه داشته باشید و به خاطر آنها به خودتان احسنت بگوئید.

8- داشتن هدف: برای خودتان اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

9- مأیوس نشدن: با چند بار شکست مأیوس نشوید. در اغلب موارد راهی برای حل مشکل وجود دارد که لازم است آن را بیابید. در بعضی از موارد لازم است هدف را تغییر دهید

.10- ورزش مایه شادابی: به طور مستمر و متعادل ورزش کنید که مایه شادابی و سلامتی جسم و روان است. 306

 

 

 
 دوشنبه ٨ دی ١٣٩٣- ١١:٣٠ / شماره خبر: ١١٨٧٠٢
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج