.v برنامه توسعه ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع .v ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری .v گزارش فرآیندهای تعاملی و تراکنشی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
ما خدمتگزاران، مديران و كاركنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تعهدمی کنیم خداوند را در همه حالات ناظر بر اعمال و رفتار خويش و مسئوليت را امانتي الهي بدانيم و در جهت تكريم و جلب رضايت ارباب رجوع كه همانا رضايت حق تعالي است تلاش لازم را بعمل آوريم و پيمان ميبينديم: · به ارزشهاي فرهنگي و اجتماعي مطابق با آموزههاي ديني و اسلامي، اصول اخلاقي و صفات معنوي پايبند باشيم. · در حفظ اموال و تجهيزات اداري كوشا بوده از مسئوليت و اختيارات خود بطور صحيح استفاده نماييم و در كليه امور خالق و خلق خدا را شاهد و ناظر بدانيم. · امور و وظايف محوله را بر اساس زمانبندي مشخص با مستندسازي روشها انجام داده، براي انجام مطلوب وظايف، دانش و مهارت خود را ارتقاء دهيم. · رازدار بوده و در رفتار و گفتار صداقت داشته باشیم. · نسبت به همکاران خود در سطوح مختلف با نزاکت، احترام، خوش روئی و متانت رفتار کنیم. · نسبت به مشکلات همکاران خود بی تفاوت نبوده و به رشد و بهسازی همدیگر توجه نمائیم. · با رعايت نظم، آراستگی، وقت شناسی، مسئولیت پذیری و با رعایت ادب، نزاکت عدالت و انصاف آماده پاسخگويي به مراجعين باشيم. · باور داريم که عزت، احترام و تکریم مراجعان از مهم ترین مسئولیت ماست و تمام تلاش خود را معطوف حفظ شخصیت و جایگاه مراجعين در فرآیند ارتباطات متقابل می نمایيم. · به صحبتها و خواستههای مراجعان گوش فراداده و با انعطافپذیری معقول، خوشروئی و احترام با آنها رفتار کنیم. · انجام امور مراجعين را به شکل مؤثر و کار آمد در کوتاهترین زمان ممکن ضروری دانسته و کوشش خواهيم نمود تا از اتلاف وقت آنان در وزارتخانه جلوگیری نمایيم. · از مظاهر فساد اداری همچون توصیه، تبعیض، تشریفات زاید اداری، سوء استفاده از موقعیت خود پرهیز نمائیم.
و نیز از سازمان انتظار داریم با تخلفات به صورت جدی برخورد نموده و نسبت به عملکرد همکاران از ابزار تشویق و تنبیه استفاده نماید. .v منشور اخلاقی v فرم نظرسنجی v راهنمای ارتباطات v خدمات الکترونیک |